گروه اقتصادی: عضو کیمسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان ایرانی طرف قرارداد با خودروسازان فرانسوی، برخی خصولتیها و برخی مدیران دولتی فرصتطلب خودرویی داخلی، مثلث شومی را تشکیل دادهاند تا رنو مجبور به خروج از ایران شود.
گروه اقتصادی: همزمان با رشد نجومی قیمتها فعالان بازار خودرو از به حداقل رسیدن خرید و فروش در این بازار خبر میدهند بهگونهای که مصرفکنندگان رغبتی به خرید با قیمتهای نجومی ندارند.
گروه اقتصادی: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرحی با ۲۰۰ امضا برای ساماندهی بازار خودرو به مجلس ارائه شده که بر اساس بخشی از این طرح، نرخ خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان باید به سال ۹۶ بازگردد.
گروه اقتصادی: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از جلسه اضطراری کمیسیون برای بررسی قراردادهای ایران خودرو و سایپا با شرکت«رنو و پژو» و بررسی تضامین اخذ شده از این شرکت ها خبر داد.
گروه اقتصادی: پژوسیتروئن در بیانیهای رسمی اعلام کرد بهدنبال خروج آمریکا از برجام، از ایران خارج خواهد شد. این گروه خودروسازی البته در بخشی از بیانیه خود تاکید کرده بود که بهدنبال اخذ معافیت از دولت آمریکا برای ادامه فعالیتهای خود در ایران است.
گروه اقتصادی: عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: خروج خودروسازان خارجی مشکلی برای صنعت خودرو ایجاد نخواهد کرد به شرط آنکه خودروسازان خودروهای داخلی را آسیبشناسی کرده، نقاط قوت آنها را تقویت و معایبشان را برطرف کنند.
گروه اقتصادی: به علت تنشهای موجود بین آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد توافق هستهای ۲۰۱۵ ایران، گروه لابی قطعه سازان خودرو فرانسه، FIEV، سفر ماه جولای خود به ایران را کنسل کرد.
گروه اقتصادی: مجلس اين روزها وارد بحث ساماندهي بازار صنعت خودرو شده است. صنعتي كه به دليل تحريمهاي آمريكا، احتمالا تكانههاي شديدتري را تجربه خواهد كرد، زير ذرهبين مجلس قرار دارد.
گروه اقتصادی: در بازار خودروهای داخلی، این هفته با افزایش قیمت برخی محصولات مواجه بودیم و این در شرایطی است که خودروسازان به شدت پیگیر بالا بردن قیمت رسمی محصولات خود هستند.
گروه اقتصادی: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در دور جدید تحریم های آمریکا هیچ بحثی از ممنوعیت ورود خودرو به ایران دیده نمی شود، اما تجارت قطعات منفصله مشمول جریمه های این کشور می شود تا صنعت خودرو آسیب ببیند.
گروه اقتصادی: در جلسهای که با حضور مسوولان وزارت صنعت، معدن تجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خودروسازان و همچنین قطعهسازان برگزار شد، فعالان صنعت خودرو اعلام کردهاند با توجه به بالا رفتن هزینههای تولید، قیمت خودرو باید بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد.
گروه اقتصادی: بنگاههای تولیدی و خدماتی در ایران در دور اول تحریمهای هستهای، تحت تاثیر محدودیتهای بینالمللی در سختترین شرایط قرار گرفتند. بنابراین شکی نیست که بازگشت دوباره تحریمها، بنگاههای اقتصادی را در کشور با چالش جدی روبهرو کند.
گروه اقتصادی: شرایط به شکلی پیش رفت که حالا رنو به اصطلاح دست بالا را دارد و خودروسازی ایران را بر سر دو راهی «امتیاز دادن» و «قطع همکاری» قرار داده است.
گروه اقتصادی: مصرفکنندگان رضایت چندانی از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو ندارند. عدم تناسب قیمت با کیفیت خودروهای داخلی و گرانفروشی و تاخیر در تحویل خودروهای وارداتی از مهمترین دلایل نارضایتی مصرفکنندگان از عملکرد این شرکت ها است.